KATEGORİLER

17 Nisan 2016 Pazar

GÜZEL BİR GİRİT TÜRKÜSÜ, FURTUNA


Bugün bir o yana bir bu yana savrulan ruhum, ataların toprağında vücut buldu. Bu türkü bende takılana kadar kaç yazardan, kaç bestekardan geçtim, kaç öykü okudum. En sonunda hepsini unuttum ve "Furtuna"'da karar kıldım. Bakalım beğenecek misiniz?

SANA SÖYLEDİM, YİNE SÖYLÜYORUM

Pek çok sanatçı seslendirmiş bu türküyü. Ama ben en çok Sakina Anadolu Dörtlüsünün (Anadolu Quartet) ve güçlü sesiyle Yunanlı şarkıcı Natasha Bofiliou'nun enstrümansız yorumunu beğendim.





Sözleri İngilizce ve Türkçe olarak şöyle;

I told you once and say it again
Don't go down to the sea shore
The sea makes waves
it will take you and get lost (in the waves)

If it takes me it will take me
down to the deep waters
I'll make my body a boat
and my hands oars
my handkerchief a sail
I come and go to the shore

I told you once and say it again
don't write me any letters because
I don't know letters (meaning don't know how to read)
and I start crying"





Sana söyledim ve yine söylüyorum

Sahile inme
Denizde fırtına olur
Dalgalar alır seni götürür

Beni de alırsa eğer oraya,
O derin sulara,
Vücudumu tekne yaparım
Ellerim kürek olur,
Mendilim bir yelken,
Alır seni karaya çıkarım.

Sana söyledim ve yine söylüyorum
Bana mektup yazma
Ben mektup okuyamam.
Sonra beni ağlatırsın... 

Bu türküyü bir de Yabancı Damat dizisinden hatırlayacağımız Özgür Çevik farklı sözlerle şöyle seslendirmiş.

Fırtına
Söylemiştim sana gitme
Gönlünün sahiline
Seni alırsa fırtına
Dayanamam yokluğuna
Kalbim sandal olur uğruna
Rüzgâra yelken olur
Gözyaşım benzer yağmura
Savrulurum yokluğuna


3 yorum:

  1. Gözyaşlarım deniz oldu, ruhum rüzgar, kalbim kırık bir sandal... Savruluyorum bir o yana, bir bu yana... Ne zaman bitecek bu fırtına?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat bir fırtına. Özümüzde bu fırtınayla mücadele edebilecek kudret mevcut. Fırtına dinmeyecek, önemli olan bu kudretin farkına varıp onu harekete geçirmek. Her zaman bunu başarabiliyor muyuz? Hayır, bazen fırtına bizi sürüklüyor açık denizlere, bazen en büyük fırtınaları aşıp varabiliyoruz kıyıya. Azim ve sabır belki sihirli iki kelime.

      Sil
    2. İçimde kudret kalmamış gibi hissediyorum şu sıralar...

      Sil