KATEGORİLER

21 Aralık 2015 Pazartesi

20/12/2015 Pazar, Tire

Eskiden bugün tatil günüm derdim ama öyle bir sınıflamam yok artık. Bugün Tire'ye yerleşmiş olduğumuz günden bu yana geçmiş Pazar günlerinin aksine kendimi iyice dinlendirdim diyebilirim. Beklenmedik gelişmeler olmazsa bir gün önceden yapılacak işleri kafamda kurarım. Yaylada yevmiye usulü çalışan köylüler kendilerini Tire Pazarına göre ayarladıklarından dolayı biz de Salı günlerini tatil günü gibi değerlendirir olduk. Yaylada inşaat ve tarım faaliyetlerine ara verdiğimiz bu günlerde büyük bir keyifle Tire Salı Pazarında alışveriş yapıyor, bazen İzmir'e gidip kızımızla buluşuyor, yakın sahil beldelerine taze balık yemeye gidiyorduk.
Bu aralar yaylaya elektrik getirilmesi işi önceliğim oldu. Üniversite yurtlarında aynı odayı paylaştığım arkadaşım Elektrik Mühendisi Ali ile bugün buluşup keşfe çıkacaktık. Uzun zamandan beri ilk kez saat 9.00 da hala yataktan kalkmamıştım. Sabah mükellef bir kahvaltıdan sonra eşim mutfak işlerini yaparken masa başında uzun uzadıya sohbet ettik. Kayınvalidem de bizde misafir bu aralar. O olunca sohbetimiz daha çok tatlıdan oluyor elbette.
Sohbet sonrası hazırlanıp Ali'yi aradım ve on beş dakika sonra kendisini almak üzere yola çıktım. Kaplan köyüne doğru yükselmeye başladık. Yaylada kule dedikleri taş binayı elden geçirmiştim. Köye ulaştığımızda önce trafonun yerine ve direklerin durumuna baktık. Tire ve Bayındır'ı panoramik olarak en güzel açıdan gören bir yerleşime sahip taş binayı gezdik daha sonra.

Geri dönüp Lütfü beyin işlettiği Dağ Restoranın önüne arabayı park ettik. Orman içine ilerleyen yolda 500-600 m kadar yürüdük.  Restoranın önünden orman içine araç girebilecek bir toprak yol açılmış ve bu yol boyunca demir direklerle bir elektrik iletim hattı yapılmış. Birkaç telefon konuşmasından sonra bu hattın İstanbul'da yaşayan Diş Hekimi Ahmet beyin evine ulaştığını öğrendik.
TEDAŞ ve elektrik işlerini üstlenen kişi yerinde bir keşif yapmıştı. Buna göre bize elektriğin hangi direk ve güzergahtan verileceğini öğreneceğiz. Bu işin kısa zamanda çözüleceğini umuyorum. Yarın yine elektrik işinin peşini bırakmayacağım. Diğer taraftan çevre düzenlemesi ve alt yapı için iş makinesi çalıştırabilirim yarına. Kestane, ceviz ve meyve ağaçlarının budanmasına, yok yılı olmasından dolayı az da olsa bir gün zeytin toplamaya ayırmak lazım.